Communicatie I voor de huishoudhulp


Huishoudhulpen komen vaak in communicatief uitdagende situaties. Zij werken immers meestal bij de klant thuis waar zij hun rechtstreekse verantwoordelijke niet direct kunnen aanspreken.

In de opleiding Communicatie I voor de huishoudhulp leren de deelnemers op een assertieve, positieve manier omgaan met situaties die veel voorkomen in hun werksituatie. Op deze manier zijn de huishoudhulpen enerzijds beter gewapend voor de uitoefening van hun job en anderzijds zorgt een dergelijke positieve communicatie voor een professionele uitstraling voor de betrokken organisatie.

Lees verder

Communicatie II voor de huishoudhulp


Een goede klantgerichte, assertieve communicatie is essentieel in de uitbouw van een goede relatie van een huishoudhulp met haar klant. Te weinig assertieve communicatie kan tot demotivatie bij de betrokken huishoudhulp leiden, terwijl te assertieve communicatie klanten afschrikt en een negatieve impact heeft op de organisatie in kwestie. 

In deze Communicatie II voor de huishoudhulp staat klantgerichte communicatie centraal. De deelnemers leren de hand van een quiz, oefeningen en rollenspellen klantgericht communiceren in concrete situaties die zich kunnen voordoen in hun werksituatie. 

Lees verder

Communicatie I voor strijk(st)ers


Een goede klantvriendelijke communicatie is essentieel voor de goede werking van een strijkatelier. De strijk(st)ers zijn immers het uitgangbord van het strijkatelier.

In de opleiding Communicatie I voor strijk(st)ers leren de deelnemers enerzijds klantvriendelijke communiceren met de klant en anderzijds leren de deelnemers op een efficënte en vlotte manier intern communiceren. Deze opleiding zorgt voor een positieve uitstraling van het strijkcentrale en voor een vlotte interne communicatie in het strijkwinkel Deze opleiding richt zich tot huishoudhulpen die tewerkgesteld zijn in een strijkatelier.

Lees verder

Volledig opleidingsaanbod huishoudhulp

Schoonmaken

Verschillende opleidingen op het vlak van werkplanning, productkennis en schoonmaaktechnieken. Ook tips en tricks voor de ervaren huishoudhulp.

ontdek

Ergonomie

Rug- pols- en andere klachten vermijden door het inoefenen van ergonomisch verantwoorde schoonmaaktechnieken.

ontdek

EHBO

Op een goede manier de eerste hulp bij ongevallen verlenen in werksituaties. Opleidingen die erg in de smaak vallen bij de huishoudhulpen.

ontdek

Strijken

Op een professionele manier huishoudelijk strijken van hemden, broeken, blouses, rokken, kleedjes, topjes, T-shirts,..

ontdek

Koken

Het klaarmaken van een klassieke menu (voorgerecht, hoofdgerecht en dessert) en koken voor doelgroepen (specifieke diëten en intoleranties)

ontdek

Communicatie

Professioneel communiceren met klant en kantoor en op een goede manier omgaan met moeilijke situaties (bv. veeleisende klanten)

ontdek

Omgaan met stress

Op positieve manier omgaan met de stress die een huishoudhulp kan ervaren in haar werksituatie. Dit is essentieel om de job vol te houden.

ontdek

Veiligheid op de werkvloer

Door preventief te werken, arbeidsongevallen vermijden. Dit zowel op het vlak van ergonomie, valpreventie als productkennis.

ontdek

Praktische valpreventie

Arbeidsongevallen te wijten aan vallen vermijden door bewust valpreventief te werken. Risico's goed inschatten en zoveel mogelijk preventief vermijden.

ontdek

Omgaan met agressie

Op een goede manier reageren op verbale en fysieke agressie. Een goede reactie kan een verdere escalatie vermijden.

ontdek

Omgaan met zorgbehoevende klanten

Leren omgaan met de specifieke omstandigheden die gepaard kunnen gaan met het werken bij zorgbehoevende klanten.

ontdek

Thema's op maat

Naast bovenstaande opleidingen zijn er een aantal thema's op maat die verwerkt kunnen worden in de bestaande opleidingen.

ontdek

Subsidiëring? Wij helpen u graag!

Indien u dit wenst, stellen wij het subsidiedossier voor u op en begeleiden we u doorheen de volledige subsidieaanvraag.

Blijf op de hoogte van ons opleidingsaanbod

Indien u op de hoogte wenst te blijven van ons opleidingsaanbod dan kunt u in onderstaand veld uw e-mailadres invullen.


* verplicht veld

Cookiebeleid

De website van Explorensia VOF gebruikt cookies om u van andere gebruikers van onze website te onderscheiden, om bepaalde gebruikersfuncties aan te bieden op onze website en om onze site te verbeteren

Een cookie is een klein informatiebestand dat wordt voorzien van een unieke identificatiecode, en dat wordt geschreven door een website. De cookies worden plaatselijk opgeslagen in de webbrowser of op de harde schijf van uw computer of mobiele apparaat wanneer u bepaalde webpagina's bezoekt. Ze zijn gemaakt door uw browser op ons verzoek en worden bewaard in een goedgekeurde plaats op uw apparaat. Deze cookies worden niet gebruikt om het surfgedrag van de bezoeker op andere websites na te gaan. Cookies zijn nuttig, omdat ze een website in staat stellen een gebruiker te herkennen.

Door het gebruik van cookies kan Explorensia VOF zien dat u de website reeds eerder bezocht en u de best mogelijke ervaring bezorgen door:
- u bij uw bezoek aan onze website niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren
- uw gedrag bij te houden, zoals de gekozen taal. Dit helpt ons bij het verbeteren van de website en de browse-ervaring van klanten.
- te kunnen herkennen welk apparaat u gebruikt als u bij ons op bezoek bent.

Sommige cookies zijn door onze website geplaatst (‘first party cookies’) en sommige door derden zoals bvb. Google, Facebook,… (‘third party cookies’). Met cookies wordt informatie verzameld over het gebruik dat bezoekers maken van onze websites met de bedoeling de inhoud van onze websites te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze websites te vergroten. Zo is er bijvoorbeeld een cookie die ons het aantal unieke bezoekers helpt tellen en een cookie die bijhoudt welke pagina's het populairst zijn.

Sommige cookies, de zogenaamde 'session cookies', worden bij het afsluiten van de browser van de computer verwijderd. Andere cookies blijven langer op de computer staan totdat ze na een bepaalde tijd verlopen. Dit zijn de zogenaamde 'persistent cookies' en deze kunnen worden gebruikt om informatie op te slaan tussen de browsersessies, zoals bijvoorbeeld de voorkeursinstellingen op een website.

Wat de gebruikte cookies niet doen is zonder uw toestemming persoonlijke of gevoelige informatie verzamelen en uw data doorspelen naar derden.

Uw internetbrowser laat u toe dat u het gebruik van cookies verhindert, dat u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat u de cookies nadien van uw harde schijf verwijdert. De cookies op de browser kunnen op elk moment onbruikbaar worden gemaakt en alle op dat moment op de computer opgeslagen cookies kunnen worden verwijderd. In uw browser kan u de privacy-instellingen veranderen of op “delete cookies” klikken.

Let op: als u in uw browserinstellingen echter alle cookies blokkeert (waaronder essentiële cookies), kan dit betekenen dat er geen optimaal gebruik van de website kan worden gemaakt.

Je kunt op "help" in het menu van de browser klikken om te zien hoe dit moet voor de browser op uw computer of naar www.allaboutcookies.org gaan. Om volledig gebruik te kunnen maken van website en de gepersonaliseerde functies moet uw computer, tablet of mobiele telefoon cookies accepteren omdat we alleen met behulp van cookies bepaalde persoonlijke en essentiële mogelijkheden op onze website kunnen aanbieden.